poniedziałek, 3 listopada 2014

Leczenie ortodontyczne:)

Witajcie Moi Kochani!:)

Dzisiaj chciałabym Wam opowiedzieć o leczeniu ortodontycznym, które niedawno rozpoczęłam:) Ja jestem strasznie zadowolona, że w końcu udało mi się do tego zabrać:)

Ale od początku... po raz pierwszy zauważyłam, że moje ząbki zaczęły się krzywić w wieku 15-16 lat, czyli praktycznie zaraz po tym jak była możliwość prostowania zębów na NFZ:( niestety pomimo moich próśb rodzice nie chcieli mi sfinansować leczenia, a mnie nie było na nie stać:( i tak moje ząbki się krzywiły i ze względu na te koszty dopiero teraz zdecydowałam się na leczenie w wieku 23 lat. 

I nie powiem, że wygrałam w Lotka, ale z Mężem postanowiliśmy, że może jakoś uda Nam się pokryć te koszty, zwłaszcza, że to rozkłada się w czasie.

Więc byłam już na wizycie konsultacyjnej, miałam wykonane zdjęcie rentgenowskie tzw. tele boczny głowy, pantomogram czyli zdjęcie dolnego i górnego łuku zębowego oraz odlew wapienny. Usłyszałam diagnozę, że mam za małą szczękę dolną w stosunku do górnej i trzeba będzie usunąć dwa zęby z góry, będą to piątki, więc jutro jadę na wyrwanie:( trzymajcie kciuki!:) bo będę wyrywała jednego dnia dwa ząbki:(

Muszę Wam powiedzieć, że już miałam wyrywany ząb szóstkę z dołu przez leczenie kanałowe i pomimo moich starań i dużych kosztów nie udało się uratować zęba, więc już wiem jak to wygląda, da się przeżyć:) ale gdyby nie żartujący chirurg i ząb z którego już prawie nic nie zostało to myślę, że byłoby gorzej.

I po tym zębie odczuje bardzo po kieszeni, bo muszę wstawić implant za jakieś 5 tys. bo ze względu na to, że mam za małą dolną szczękę nie można przesunąć zębów tylko trzeba wstawić nowy.

Samo leczenie będzie mnie kosztowało też nie za mało, bo:

2600 za dwa łuki
odlew wapienny jakieś 60 zł
pantomogram 80zł.
rentgen tele boczny głowy 80 zł.
dwie wizyty konsultacyjne 100 zł.
każda następna będzie kosztowała 150 zł.
jakieś gumki, które się zakłada przed założeniem aparatu 30 zł.
płytka na podniebienie, która zapobiega zbyt szybkiemu przesuwaniu zębów 250 zł.
aparat retencyjny na górną szczękę i retainer na dolny łuk łączny, który ma podtrzymać efekt koszt ponad 500zł.
3 wizyty kontrolne w momencie kiedy będę nosiła aparat retencyjny każda po 60 czy 80zł.
I ten implant, który mamy wstawić 3 miesiące przed zdjęciem aparatu jak pisałam koszt 5 tys zł.

A i jeszcze chciałam dodać, że muszę wyrwać dwie ósemki z dołu, ponieważ one nie rosną mi pionowo tylko poziomo, czyli leżą i uciskają mi na dolny łuk, podobno będzie to skomplikowany zabieg, ale dopiero mnie to czeka za jakies 3-4 miesiące, kiedy Pani ortodonta będzie mi zakładać aparat na dolny łuk i to jest właśnie fajne, że 17 listopada będę miała zakładany górny łuk, a za jakiś czas dolny to ten koszt aparatu 2600 zł rozłoży się w czasie:)

Będę Was informowała o leczeniu:) mam nadzieję, że komuś z Was przydadzą się te informacje:) albo może ktoś z Was już jest po leczeniu ortodontycznym i chciałby mi napisać w komentarzach swoje wrażenia?:):):)

A na koniec tego postu proszę Was trzymajcie za mnie kciuki:) żebym tam przypadkiem na tym fotelu nie zemdlała z wrażenia:)

Pozdrawiam Was cieplutko!:):):)

Buziaki:*:*:*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz